Najčastejšie otázky
Čo je EXPRES MENU?
EXPRES MENU sú hotové sterilizovaná jedla. Naše jedlá nie je potrebné variť. Nemusí sa ani prilievať voda - jedlá nie sú dehydrované. Jedlo v sáčku môžete jednoducho ohriať a servírovať. Bez obáv ho môžete zjesť aj studené.
Kam si ho môžem zobrať?
Hlavnou výhodou našich dobrôt je ich univerzálnosť. Pretože jedla balíme do odolných bariérových sáčkov, tak ich môžete bez obáv vložiť do batohu alebo kamkoľvek, kde nebudú ostré predmety, ktoré by prepichli sáčok. Nech vás čaká výlet na bicykli či trekové dobrodružstvo, idete autom na dovolenku alebo potrebujete jedlo na ryby, EXPRES MENU môžete mať neustále po ruke, bez toho, aby vás obmedzovalo svojou veľkosťou alebo skladovacími podmienkami.
Má jedlo prílohu?
Veľmi dlho sme uvažovali o tom, či k jedlu pridať prílohu. K definitívnemu rozhodnutiu ponúknuť jedlo bez prílohy nás doviedlo presvedčenie, že každý má rád inú prílohu. Ak by bola pri jedle aj príloha, vystavili by sme sa riziku, že niekomu nebude jedlo chutiť, pretože nemá rád napríklad zemiaky a naopak. Jedlo bez prílohy je teda kompromisom, ku ktorému nás viedli praktické úvahy. Ak by si niekto prial aj prílohu, tak si ju môžete objednať ako samostatný produkt, ktorý sa predáva vo dvojporciovom balení.
Ako je možné, že vaše jedlá tak dlho vydržia?
Certifikovanou minimálna trvanlivosť máme 3 roky, ak sú počas skladovania dodržané všetky podmienky. Minimálna trvanlivosť je vždy uvedená na sáčku. Hoci deklarujeme, že má jedlo minimálnu trvanlivosť 3 roky, môže sa vám dostať do ruky výrobok, ktorý bude mať "expiráciu" trebars už za rok. Táto situácia je spôsobená tým, že výrobok bol dlhšiu dobu uskladnený na predajni, než sa k vám dostal. Vďaka patentovanej metóde prípravy a uchovávania jedla môžeme deklarovať dobu spotreby 3 roky. Použitá technológia je veľmi podobná klasickému zaváraniu, kedy je jedlo zabalené v uzavretom sáčku šetrne sterilizované za pomoci vysokého tlaku a teploty. Minimálnu trvanlivosť pravidelne kontrolujeme v Zdravotníckom ústave v Hradci Králové.
Kde ho skladovať?
Najprv je nutné uviesť, že naše jedlá nemusíte skladovať v chladničke ani v mrazničke! Jednoducho si odložte výrobky na mieste, kde bude sucho a stabilná teplota, ktorá nepresiahne +30 ° C. Zároveň je potrebné, aby na výrobky nesvietilo slnko. Ak splníte všetky tieto podmienky, tak vám zaručujeme, že sa vám jedlo pred dobou spotreby nepokazí. Celkovú trvanlivosť môžete teda ovplyvniť jeho správnym skladovaním.
Jedlo bolo vystavené väčšej teplote. Nepokazí sa?
Jedlo, ktoré je zabalené v hermeticky uzavretom sáčku, má veľkú výhodu - ak sa vám pokazí, veľmi skoro to zistíte, pretože sa vrecko viditeľne nafúkne. Ak necháte jedlo celý deň na mieste, kde sú vyššie teploty, než ktoré sme odporučili, tak sa vám jedlo do večera nepokazí. Iba sa skráti doba spotreby. Za tejto situácie doporučujeme jedlo v dohľadnej dobe otvoriť a zjesť.
Odkiaľ pochádzajú naše suroviny?
Prakticky všetky suroviny, ktoré k výrobe našich jedál používame, pochádzajú od českých producentov, prevažne regionálnych. Niekoľko rokov sme hľadali spoľahlivých dodávateľov, ktorí by spĺňali naše prísne kritériá na vstupnú surovinu. Jednou z najodvážnejších firiem bol Mestský bitúnok Vrchlabí, ktorý pre nás začal napríklad vyrábať špeciálne bezlepkovú klobásu, ktorú nie je možné inde kúpiť. Aj ďalší dodávatelia si zvykli, že sme nároční pri prevzatí ich produktov. Len vďaka neustálej starostlivosti a strážení kvality surovín sme schopní garantovať kvalitu vlastných produktov.
Prečo je jedlo bez lepku?
Prečo nie? Lepok je látka, ktorú ľudský organizmus nevie rozložiť. Najčastejšie konzumujeme lepok v potravinách, ktoré obsahujú lepkovú múku. Naraziť na neho môžete ale aj v potravinách, kde by sme ho vôbec nečakali - kečupy, jogurty a iné potraviny dennej potreby. Dostávame sa tak postupne do situácie, že každý deň musí naše telo vynaložiť veľa energie na to, aby lepok dostalo z nášho tela. Jedlo bez lepku pre vás bude lepšie stráviteľné a udržíte si viac energie, ktorú by ste inak museli vynaložiť na spracovanie lepku a jeho vylúčenie z tela.
Sú všetky jedlá EXPRES MENU vhodná pre celiatikov?
Áno sú. Všetky naše jedlá pripravujeme tak, aby ich mohli bez obáv konzumovať i osoby, ktoré musia zo zdravotných dôvodov dodržiavať bezlepkovú diétu. Klasickú múku sme nahradili jej bezlepkou alternatívou.
Mám potravinovú alergiu. Ako poznám, ktoré jedlo je pre mňa vhodné?
Aby sme Vám uľahčili nákup, nastavili sme na našom eshope možnosť filtrovať produkty podľa príslušných alergenov. V detaile každého produkty a na jeho obale je vždy napísané, aké alergény dané jedlo obsahuje. Našim cieľom je znížiť počet alergénov na najmenšiu možnú mieru.
Ako vyzerajú naše jedlá?
Veľmi často sa nás pýtate, prečo nie je jedlo vidieť cez obal. To nie je spôsobené tým, že by sme vám nechceli naše chuťovky ukázať, ale pretože je nutné zamedziť prístupu svetla k potravine. Jedná sa teda o praktický dôvod, aby sme mohli ponúknuť maximálnu dobu spotreby. Kedykoľvek sa môžete pozrieť na naše webové stránky, kde sú zobrazené obrázky všetkých jedál. Pozor, jedlá majú na fotografii i prílohu. Jedná sa len o príklad servírovania. Najjednoduchšie je otvoriť vrecúško a presvedčiť sa osobne.
Chcem si kúpiť EXPRES MENU, čo mám urobiť?
Na výber máte hneď z 3 možností! Keď máte radi nákup z pohodlia domova, môžete využiť náš internetový obchod, prípadne e-shopy našich obchodných zástupcov v regiónoch. Nákup touto cestou je veľmi jednoduchý a rýchly. V internetovom obchode si vyberiete tovar a potom vyplníte formulár dopravy a platby. Po dokončení objednávky k vám jedlo ihneď putuje. Využiť môžete jednotlivé kamennej predajne v Českej republike a Slovenskej republike, kde sa predáva EXPRES MENU.
Kde všade sa dá kúpiť EXPRESMENU?
Stačí sa pozrieť do záložky "Kde kúpiť". Na mape sa Vám zobrazia všetky predajne v ČR a SR, kde sa Expresmenu predáva. Mapu môžete ľubovoľne približovať pomocou nástroja lupa (vpravo dole "+").
Za ako dlho mi príde jedlo, ktoré som si objednal na vašom eshope?
Všetky výrobky, ktoré sú k dispozícii v našom internetovom obchode, máme pripravené na sklade. Balenie a expedícia prebieha vždy ráno (teda väčšinou druhý deň ráno od prijatia objednávky) Počas letnej sezóny sa nám občas nakopí toľko objednávok, že sme schopní odoslať jedla napríklad až tretí deň. Odporúčame vždy objednávať jedlá s miernym predstihom, aby sme mali dostatok času naše dobroty bezpečne zabaliť a odoslať.
Ako zasielate objednaný tovar?
Pred odoslaním tovaru vždy kontrolujeme stav tovaru. Jednotlivé jedlá potom vložíme do papierovej škatule, ktorá má zosilnené steny. Bezpečne zabalenú krabicu odovzdáme zásielkovej službe, ktorá ju dopraví až k vám domov. Jedlá zásadne neposielame len v papierovej či igelitové obálke.
Tovar mi prišiel poškodený, čo s tým?
Hoci balíme jedla s veľkou starostlivosťou a snažíme sa maximálne znížiť riziko poškodenia balíkov, niekedy sa stane, že ho prepravná spoločnosť nechtiac pokazí. Najjednoduchším spôsobom kontroly doručovanej zásielky je prekontrolovanie balíka počas prevzatia. Ak je tovar poškodený, odmietnite prevziať balík a spíšte so zamestnancom prepravnej spoločnosti reklamačný protokol. Zistili ste poškodenia po niekoľkých dňoch? Nič nie je stratené! Poškodený tovar môžete reklamovať najneskôr do 2 dní od prevzatia balíka. Viac informácií o uplatnenie reklamácie nájdete na našom webe alebo nás neváhajte kontaktovať.
Mám kúpené jedlo. Ako ho ohriať?
Vybrať si môžete z dvoch spôsobov, ako jedlo ohriať. Najjednoduchšie variantom je ohrev jedla priamo v sáčku. Uzavretý sáčok môžete ohriať vo vodnom kúpeli (nádoba s teplou vodou) či v rýchlovarnej kanvici. Bariérový vrecko obsahuje vrstvu hliníka, vďaka ktorému sa jedlo vnútri vrecka rýchlo prehreje. Bohužiaľ nie je možné jedlo v sáčku ohriať v mikrovlnke, pretože obal obsahuje zmienený hliník (hliník však neovplyvní potravinu - neprichádza s ňou do styku, ide iba o vnútornú vrstvu päťvrstvového sáčku). Druhým variantom je, že obsah sáčku vyklopíte do akejkoľvek nádoby a ohrejete podľa vašich možností.
Som predajca a mám záujem o spoluprácu. Čo mám urobiť?
Neváhajte nás kontaktovať! Stále sa snažíme rozšíriť sieť našich predajných miest. Každý obchod, ktorý pravidelne odoberá naše produkty, je zverejnený na našom webe, teda ho vidia aj naši zákazníci. Kontaktovať nás môžete na email: info@expresmenu.com.
Mám iný dotaz. Čo s ním?
Neváhajte nám poslať email na info@expresmenu.com. Radi vám čo najskôr odpovieme.